chceauto.pl
x

BMW 5 28i 2014

Dostępne samochody

BMW 5

BMW 528i F10 245 KM

2014, sedan
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 84 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
BMW 5

BMW 528i F10 245 KM

2014, sedan
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 83 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
BMW 5

BMW 528i F10 245 KM

2014, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 86 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
BMW 5

BMW 528i F11 245 KM

2014, kombi
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 83 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
BMW 5

BMW 528i F11 245 KM

2014, kombi
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 86 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
BMW 5

BMW 528i F11 245 KM

2014, kombi
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 89 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia

Kilka słów o modelu

Gran Turismo F07 (2009-2016)

Pierwszą zapowiedź BMW 5 generacji F10 stanowiło BMW 5 GT o oznaczeniu kodowym F07. Samochód debiutował w 2009 roku i praktycznie zaszokował opinię publiczną. Samochód posiada masywne nadwozia o pięciu drzwiach (bagażnik otwiera się jak w hatchbacku, ale również jak w sedanie, bez tylnej szyby). Auto ciężko zakwalifikować do konkretnego segmentu, stąd pojawiały się pytania o grupę docelową tego modelu. 5 GT dzieli silniki, płytę podłogową i stylizację wnętrza z BMW 5 F10, jednak przednia część nadwozia jest inna, a cały samochód jest znacznie wyższy.

F10/F11 (2010-2017)

BMW serii 5 F10/F11 debiutowało w 2010 roku. Produkcję tej generacji zakończono na początku roku 2017.

BMW serii 5 typoszeregu F10/F11 to samochody niezwykle skomplikowane, a przez to trudne i drogie w serwisowaniu. W zamian oferują bardzo bogaty poziom wyposażenia, doskonały poziom wykończenia i zaawansowane technologie.

Generacja F10 zastąpiła niezwykle popularne E60 i - jak się wkrótce okazało - zrobiła to z sukcesem, samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem przez klientów.

Jako nowe, auto można było kupić w wielu różnych wersjach, możliwości personalizacji były olbrzymie. Wspomnijmy tutaj o benzynowych silnikach 4-, 6- i 8-cylindrowych, wysokoprężnych o 4- i 6-cylindrach, z jedną lub kilkoma (dwoma lub trzema) turbosprężarkami, napędem na tył lub na wszystkie koła (xDrive), z manualną lub automatyczną (ośmiostopniową) przekładnią i jednym z trzech rodzajów nadwozia.

A do tego dodać trzeba jeszcze wyposażenie opcjonalne, którego lista jest niezwykle szeroka. Wspomnijmy np. o kamerze termowizyjnej, różnych rodzajach foteli, aktywnym tempomacie, ekranie systemu pokładowego o przekątnej 10,2 cala (dostępny był również mniejszy), wyświetlaczu przeziernym HUD, aktywnym układzie kierowniczym czy regulowanym zawieszeniu. Aktywny tempomat, podgrzewane fotele czy reflektory ksenonowe w tym zestawieniu wydają się oczywistością.

Co ciekawe, oferta samochodów na rynku wtórnym nie jest wcale tak różnorodna, jak mogłoby się wydać. Zdecydowaniu dominują w niej samochody z nadwoziem sedan, automatyczną skrzynią biegów i dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym. Taka konfiguracja łączy wygodę, przyzwoite osiągi (moc 184 KM) ze stosunkowo niskim zużyciem paliwa.

O popularności tej wersji napędowej decydowała również cena. Auta o pojemności do 2.0 na polskim rynku obłożone są znacznie niższą akcyzą (3,1 zamiast 18,6 proc.).

Niestety, dwulitrowy diesel serii N47 akurat nie jest wzorem niezawodności - naciągnięciu ulega w nim łańcuch rozrządu, co objawia się grzechotaniem. Usterka była na tyle powszechna, że producent często naprawiał ją na gwarancji (a naprawa jest czasochłonna i droga). W 2014 roku silnik N47 został zastąpiony przez B47, który już tej wady nie posiadał.

Warto pamiętać o regularnej wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów oraz przekładni rozdzielczej xDrive. Dodatkowo większość samochodów napędzanych dieslami posiada katalizator redukujący tlenki azotu (NOx), który wymaga systematycznego dolewania płynu AdBlue (robi się to na stacjach benzynowych).

Pozostałe silniki nie sprawiają większych problemów, chociaż w benzynowym silniku 2.0 turbo zdarzały się usterki napędu pompy oleju. Ponadto przytrafiać się mogą różnego rodzaju awarie elektroniki, które nie są niestety łatwe do zdiagnozowania i usunięcia.

Jednym słowem BMW serii 5 F10/F11 potrafią dostarczyć sporo przyjemności z jazdy, zapewniając luksus, wygodę i wysoki poziom wyposażenia. Kłopoty i spore wydatki zaczną się, gdy pojawią się pierwsze usterki, a przy tak skomplikowanych i nasyconych elektroniką samochodach są one w większości kwestią czasu

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS