BMW serii 5 typoszeregu G30 zadebiutowało jesienią 2016 roku.
Siódme już wcielenie serii 5 mierzy 4936 mm długości, 1868 mm szerokości i 1479 mm wysokości. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o nową platformę. Rozstaw osi to 2975 mm. Pojemność bagażnika w wersji sedan wynosi 530 l.
Kształty karoserii nawiązują do poprzednika. Styliści podkreślają rewelacyjnie niski współczynnik oporu powietrza Cd 0,22. Dzięki wykorzystaniu nowej platformy samochód jest aż o 100 km lżejszy od poprzednika.
BMW G30 wyposażono w niezależne zawieszenie każdego z kół (układ aluminiowych wahaczy). W kabinie jest więcej przestrzeni niż w poprzedniku, zwłaszcza w drugim rzędzie, gdzie jest więcej miejsca na nogi. Auto otrzymało też znacznie lepszą izolację akustyczną (inna konstrukcja szyb).
Standardem jest nowa generacja systemu iDrive. Wyposażono go w dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. System może być obsługiwany bezpośrednio z ekranu, pokrętłem, komendami głosowymi lub gestami.
Na liście dodatków znalazł się nowy wyświetlacz HUD. Jego powierzchnia projekcyjna zwiększona została aż o 70 proc, dzięki czemu może on teraz wyświetlać m.in. listę kontaktów z telefonu czy nazwy odtwarzanych utworów muzycznych. Lista wyposażenia dodatkowego obejmuje też m.in. czterostrefową klimatyzację z jonizatorem powietrza czy system masażu dla pasażerów tylnej kanapy.
Auto wyposażone jest w szereg systemów bezpieczeństwa, jak np. – wykorzystujący kamery i czujniki radarowe – układ unikania kolizji bocznych. System potrafi samoczynnie skorygować tor jazdy, by uniknąć zderzenia z pojazdem poruszającym się po sąsiednim pasie ruchu. Nowością jest też adaptacyjny tempomat działający w zakresie prędkości od 15 do 210 km/h. Wyposażono go w asystenta pasa ruchu automatycznie utrzymującego pojazd na zadanym pasie. W czasie podróży autostradowych rola kierowcy ograniczona jest więc do minimum.