BMW serii 5 typoszeregu G60 zostało oficjalnie zaprezentowane w połowie 2023 roku. Samochód jest dostępny również w praktycznie identycznej stylistycznie odmianie elektrycznej o nazwie i5.
Premiera nowych modeli BMW wywołuje zwykle kontrowersje dotyczące stylizacji szczególnie przedniej części nadwozia, gdzie kultowe nerki rozrosły się do kształtów zębów wiewiórki. Na szczęście w przypadku nowej "piątki" niemieccy styliści zdołali powstrzymać swoje żądze dotyczące powiększenia grilla.
Nie zdołali się jednak powstrzymać przed znaczącym powiększeniem całego auta. BMW 5 generacji G60 w nadwoziu sedan jest o 9,7 cm dłuższe od poprzedniej "piątki", przy czym rozstaw osi wzrósł zaledwie o 2 cm, do 3 metrów.
Samochód ma 1,9 m szerokości (+3,2 cm) oraz jest o 3,6 cm wyższy niż poprzednik (mierzy 151,5 cm).
Wersja elektryczna, czyli BMW i5 zasilana jest poprzez umieszczony w podłodze między osiami akumulator o pojemności 81,2 kWh. Samochód jest w dwóch wersjach.
Bazowa to i5 eDrive40, które napędzane jest przez umieszczony przy tylnej osi silnik mocy 340 KM, zasięg wg WLTP ma wynosić między 480 a 580 km. W praktyce oczywiście będzie znacznie mniejszy, ale 400 km w trasie może być realne. Auto można ładować prądem stałym z mocą 205 kW, albo zmiennym z mocą 11 kW. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 193 km/h.
Mocniejsza wersja to i5 M60 xDrive. Taki samochód posiada dwa silniki o łącznej mocy 601 KM i momencie 820 Nm, dzięki czemu rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 230 km/h. Zasięg ma wynosić od 455 do 515 km, czyli realnie bliżej 350 km. Ładowanie możliwe jest mocą 205 lub 22 kW (prąd zmienny).
Wszystkie silniki spalinowe są zelektryfikowane (mild hybrid) i współpracują z 8-stopniową automatyczną przekładnią Steptronic. W Europie oferta obejmie wersje 520i (208 KM), 520d (197 KM) i 520d xDrive (197 KM, napęd na 4 koła). Wiosną 2024 roku gama została poszerzona o hybrydy typu plug-in: 530e i 550e xDrive.
To oznacza, że w BMW serii 5 G60 nie znajdziemy już rzędowych silników sześciocylindrowych, dostępne są wyłącznie jednostki czterocylindrowe (z wyłączeniem M5, gdzie mamy V8).
Wnętrze BMW 5 G60 jest zdominowane przez dwa zakrzywione ekrany (wielkości 12,3 i 14,9 cala) pokryte jedną taflą szkła - cyfrowych zegarów i systemu inforozrywki. Samochód jest oczywiście bogato wyposażony w systemy bezpieczeństwa.
Na początku 2024 została zaprezentowana wersja Touring, czyli BMW 5 w nadwoziu kombi.