BMW iX1 zadebiutowało w 2022 roku, równocześnie z trzecią generację modelu X1. Stylistycznie oba pojazdy są właściwie identyczne.
Nadwozie BMW iX1 ma 4,5 m długości, czyli 5,3 cm więcej od X1 wprowadzonego na rynek w 2015 roku. Większa jest również szerokość (+2,4 cm) i wysokość (+4,4 cm) nadwozia. O 2,2 cm wzrósł również rozstaw osi, wynosi obecnie 2,69 m.
Samochód wyróżnia się płaskimi reflektorami diodowymi, dużą, niemal kwadratową atrapą chłodnicy BMW, liniami w kształcie X biegnącymi na zewnątrz i chromowanymi wstawkami w dolnym wlocie powietrza. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne z matrycowymi światłami drogowymi, pulsującymi kierunkowskazami i adaptacyjnym rozsyłem światła.
Główne elementy stylistyki wnętrza to płaska deska rozdzielcza, zakrzywiony wyświetlacz i wydający się unosić w powietrzu podłokietnik z panelem obsługi. Nowe BMW iX1 wyposażone jest standardowo w BMW Live Cockpit Plus, a także w najnowszą generację systemu BMW iDrive. Bazuje on na systemie operacyjnym BMW 8. Zespół ekranów obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 10,25 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 10,7 cala.
Pojemność bagażnika wynosi 540 litrów, składając tylną kanapę można ją zwiększyć do 1600 l.
BMW iX1 trafiło na rynek w wersji xDrive30. Samochód napędzany jest przez dwie zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi. Moc systemowa – z uwzględnieniem chwilowej funkcji boost – wynosi 230 kW (313 KM). Systemowy moment obrotowy to 494 Nm. BMW iX1 xDrive30 przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,7 s. Zasięg tej wersji ma przekraczać 400 km.
BMW iX1 produkowane jest w zakładach BMW Group w Regensburgu, gdzie po raz pierwszy na jednej linii montowane są modele z napędem spalinowym, hybrydowymi plug-in oraz elektrycznym.