BMW iX3 to pierwszy w historii niemieckiej marki SUV o napędzie wyłącznie elektrycznym. Tym samym X3 stał się pierwszym modelem BMW oferowanym z silnikami spalinowymi, jako hybryda plug-in (xDrive30e) oraz auto bateryjne.
BMW iX3 stylistycznie niewiele odbiega od X3. Samochód wyróżnia się głównie niebieskimi detalami, natomiast kształty nadwozia pozostały bez zmian.
W samochodzie zastosowano napęd BMW eDrive piątej generacji, w którym uzyskano znaczący postęp w zakresie gęstości mocy, zasięgu, masy, wielkości jednostki i elastyczności. Przykładowo, gęstość mocy napędu elektrycznego została zwiększona o 30 procent w porównaniu z poprzednimi samochodami elektrycznymi BMW, a grawimetryczna gęstość energii ogniw akumulatora wysokonapięciowego - o 20 procent.
Silnik elektryczny, elektronika siłowa i skrzynia biegów po raz pierwszy umieszczone w jednej centralnej obudowie. Akumulator o pojemności brutto 80 kWh (74 kWh netto) zabudowano w podłodze samochodu, dzięki czemu nie zachowano pojemność bagażnika, nie ucierpiało również wnętrze, za to obniżeniu uległ środek ciężkości samochodu.
Silnik elektryczny generuje maksymalną moc 210 kW (286 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,8 s, (dla porównania: BMW X3 30i: 6,4 s), zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. Zasięg BMW iX3 to 460 km (mierzone wg cyklu testowego WLTP). Auto posiada napęd wyłącznie na tylne koła. BMW iX3 posiada system rekuperacji z dużą siłą hamowania i dużym odzyskiem energii w pozycji jazdy B i adaptacyjną rekuperację z funkcją swobodnego toczenia w pozycji jazdy D. Poziom rekuperacji ustawia się w trzech stopniach.
BMW iX3 można ładować ze zwykłego gniazdka, ale wówczas trzeba się liczyć z dłuższym czasem. Natomiast przy wykorzystaniu opcjonalnej stacji ładowania Wallbox ładowanie trwa 7,5 godziny. Auto można podłączyć również do wysokonapięciowej ładowarki prądu stałego (150 kW), wówczas ładowanie od 0 do 80 proc. trwa tylko 34 minuty, a 10 minut podpięcia do prądu zwiększa zasięg o 100 km.