II wcielenie BMW X1 zadebiutowało w czerwcu 2015 roku. Nowy model jest zauważalnie wyższy od poprzednika. Dzięki temu udało się wygospodarować znacznie więcej przestrzeni we wnętrzu. Fotele kierowcy i pasażera umieszczono o 36 mm wyżej niż do tej pory. O 64 mm podniesiono też siedzisko tylnej kanapy. Jej pasażerów ucieszy np. dodatkowe 37 mm przestrzeni na wysokości kolan. Przestrzeń ta może być dodatkowo powiększona (do 66 mm) jeśli klient zdecyduje się na – oferowaną jako opcja – przesuwaną tylną kanapę. W stosunku do poprzedniej generacji zdecydowanie powiększyła się też przestrzeń ładunkowa. Bagażnik ma teraz pojemność 505 l. To aż o 85 l więcej niż do tej pory. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (dzielone w stosunku 40:20:40) kufer powiększa się do 1550 l. W zależności od wersji klienci mogą się zdecydować na sześciostopniową ręczną lub ośmiostopniową, automatyczną przekładnię Steptronic. Standardowo napęd przekazywany jest na koła przedniej osi. Bogatsze wersje oferowane będą z napędem 4x4 systemu xDrive.