W 2010 roku BMW zaprezentowało II generację BMW X3 (F25). Produkcja tego modelu odbywa się wyłącznie w USA, w fabryce BMW w Spartanburgu. W porównaniu do poprzednika samochód urósł, rozbudowano również wyposażenie.
Auto oferowano szeroką gamą jednostek napędowych, benzynowych i wysokoprężnych, z manualną skrzynią biegów lub - opcjonalnie - ośmiostopniowym automatem, z napędem na oś tylną lub wszystkie koła.
Na początku 2014 roku BMW zaprezentowało X3 po liftingu. W samochodzie zmieniono głównie przednią część nadwozia: zderzak, kształt świateł, osłonę chłodnicy, na obudowach lusterek pojawiły się kierunkowskazy.
W X3 po liftingu zadebiutował całkowicie nowy dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 190 KM, który zastąpił wcześniej stosowaną jednostkę o tej samej pojemności i mocy 184 KM. Pozostałe silniki poddano modernizacji, dzięki czemu wszystkie wersje mają zużywać mniej paliwa.