Z4 zastąpił w palecie BMW model Z3. Podobnie jak on, samochód produkowany był wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Auto nie jest samochodem, który może pełnić rolę pojazdu codziennego użytku - to pełnokrwisty roadster zaprojektowany po to, by zapewnić użytkownikowi przyjemność z jazdy. Oznacza to, że kierowca siedzi tak nisko, jak to tylko możliwe, a nastawy zawieszenia najtrafniej opisuje słowo "masohistyczne". Jazda autem na dłuższą metę szybko męczy - prowadzenie wymaga wprawy, we znaki daje się też głośny układ wydechowy. Mimo tego auto świetnie spełni się w roli trzeciego pojazdu w rodzie, który wyprowadzany jest z garażu, gdy właściciel chce odrobinę zaszaleć. Auto nie jest na szczęście zbyt awaryjne, ale nawet podstawowa obsługa (wymiana kloców hamulcowych czy amortyzatorów) potrafi dcisnąć głębokie piętno na kieszeni właściciela.