Druga generacja Captivy zaprezentowana została w 2011 roku. Samochód nie został jednak zaprojektowany od podstaw, a jedynie gruntownie "odświeżony stylistycznie". Zmiany objęły głównie pas przedni - zmienił się kształt reflektorów, zderzaka, atrapy chłodnicy i maski. Auto otrzymało również poszerzone nadkola zdolne pomieścić większe felgi, zmodyfikowano również paletę lakierów. Niewielkie modyfikacje zastosowano też we wnętrzu - poprawiono spasowanie niektórych elementów, zmieniono wzory i tkaniny tapicerek. Największe zmiany zaszły w komorze silnikowej. Do napędu auta przewidziano zupełnie nowe jednostki napędowe - benzynowe: 2,4 l (R4) 171 KM i 3,0 l (V6) 251 KM - oraz wysokoprężne: 2,2 l (R4) w dwóch wariantach mocy (163 KM i 184 KM). Samochody zamówić można z napędem wyłącznie na przednią oś lub na wszystkie koła.
W 2013 roku na salonie genewskim zaprezentowano Captivę po subtelnym liftingu.