Najpopularniejsze w Polsce Chevrolety nie mają nic wspólnego z amerykańską motoryzacją. Z początkiem XXI wieku koncern Daewoo, który od kilku lat z powodzeniem budował samochody popadł w tarapaty, udziały w koreańskiej firmie przejął General Motors. Od tego czasu, koreańskie samochody zyskały charakterystyczny złoty znaczek na masce i sprzedawane są w Europie pod nazwą Chevrolet. Dlatego właśnie w ogłoszeniach spotkać można m.in. takie auta jak Chevrolet Matiz czy Chevrolet Nubira.
Spark to następca popularnego w Polsce Matiza. Samochody wykorzystują te same podzespoły, różni je głównie nieco przeprojektowane nadwozie. Auto to idealna propozycja dla młodego kierowcy lub ludzi szukającego miejskiego środka transportu. Części są tanie i łatwo dostępne, nie powinniśmy również zbyt dużo ich potrzebować (konstrukcja jest raczej bezawaryjna, czasami posłuszeństwa odmawiają jedynie elementy zawieszenia - łożyska kół, lub moduły zapłonowe).
Na plus zaliczyć należy wysoką pozycję za kierownicą, dzięki czemu parkowanie jest niezwykle łatwe. Wadą, podobnie, jak w przypadku innych małych samochodów, jest raczej ciasne i głośne wnętrze. Uwaga - podobnie, jak w przypadku tico ślady rdzy na karoserii nie zawsze są dowodem wypadkowej przeszłości. Narzekać można też na trzycylindrowy silnik, który przy nieco cięższym, niż w przypadku Tico i Matiza nadwoziu potrafi zużyć dużo więcej paliwa. Rekordziści osiągają nawet o 10 l./100 km, przy rozsądnym operowaniem pedałem gazu w mieście nie powinno ono jednak przekraczać 6,5/7 l./100 km.
Pierwsza generacja modelu przetrwała w ofercie Chevroleta do 2009 roku.