Druga generacja niewielkiego Chevroleta zadebiutowała w 2009 roku. Zaprojektowany od podstaw model trafił do sprzedaży w 2010 roku. Nowy Spark to tzw. "samochód światowy", co oznacza, że pojazd zaprojektowano z myślą o sprzedaży na wielu kontynentach. Model zapoczątkował nową linię stylistyczną Chevroleta - "ostre", masywne kształty nadwozia sprawiają, że pojazd wydaje się być większy niż w rzeczywistości.
O tym, że auto trafić ma w gusta głównie młodszych kierowców świadczy również odważny projekt kokpitu - elektroniczne zegary przypominać mają te montowane w szybkich motocyklach. Niestety - na efektownej konsoli zabrakło np. miejsca dla wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej czy tak oczywistej rzeczy, jak zegarek. Plusami auta są za to całkiem przestronne, pięciodrzwiowe nadwozie, niezłe właściwości jezdne i całkiem przestronna kabina.
Lepiej unikać najmniejszego silnika o pojemności 1 l. Nie zapewnia dobrej dynamiki i zużywa porównywalne ilości paliwa, co motor 1,2 l.
W 2012 roku samochód poddano niewielkiemu liftingowi.