Chevrolet Trax to bliźniak Opla Mokka. Samochód debiutował we wrześniu 2012 roku na salonie w Paryżu.
Trax ma 4,25 m długości, 1,78 m szerokości, a rozstaw osi to 2,56 m, jest więc o 3 cm krótszy od Opla Mokka, ale wynika to głównie z odmiennej stylizacji przedniej i tylnej części nadwozia. Warto przy tym dodać, że oba samochody jak na bliźniacze modele różnią się dość mocno, zmieniono nie tylko grille i zderzaki, ale również kształt maski i linię boczną.
Nie ma natomiast różnic jeśli chodzi o gamę silnikową. W Chevrolecie Trax znajdziemy więc dokładnie te same jednostki napędowe, co w Oplu Mokka. Gamę otwiera benzynowy silnik 1.6 o mocy 115 KM, który dostępny jest wyłącznie z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów i napędem na przód.
Więcej możliwości konfiguracji daje benzynowy silnik 1.4 turbo o mocy 140 KM i momencie 200 Nm. Stadardowo jednostka ta współpracuje z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów, ale w opcji dostępny będzie 6-biegowy automat. Ponadto silnik ten będzie występował zarówno w samochodach z napędem jednej, jak i obu osi.
Podobnie rzecz ma się w wypadku silnika wysokoprężnego o pojemności 1.7 l, mocy 130 KM i momencie 300 Nm. Tu również możliwości indywidualnej konfiguracji są duże: skrzynię manualną można zastąpić 6-biegowym automatem, ponadto samochód może mieć napęd wszystkich kół.
Standardowe wyposażenie Traxa obejmuje m.in. 6 poduszek i kurtyn powietrznych, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy obowiązkowe ESP. Lista wyposażenia opcjonalnego jest długa i zawiera m.in. system stabilizacji przyczepy, a także system MyLink. System ten integruje smartfona z komputerem pokładowym, dzięki czemu wszystkie potrzebne informacje wyświetlają się na 7-calowym dotykowym ekranie na konsoli środkowej. Na ekranie tym może pojawić się np. mapa pobrana ze smartfonowej nawigacji.