Chrysler Stratus to europejska wersja dostępnego na amerykańskim rynku Dodge’a Stratus. Jest to średniej wielkości auto rodzinne, zaliczane w Europie do segmentu E. Samochód zadebiutował w 1995 roku. Pierwsza generacja wytwarzana była przez pięć lat.
Stratus oferowany był z dwoma jednostkami napędowymi. Czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 l oraz 2,5 l V6. W 2000 roku do produkcji trafiła kolejna, gruntownie zmodernizowana generacja tego modelu, ale słabnące zainteresowanie klienteli sprawiło, że samochód wyszedł z produkcji w 2006 roku.
Niezależnie od wersji silnikowej i wyposażeniowej stratus pochwalić się może bardzo wygodnym wnętrzem i stosunkowo miękkimi nastawami zawieszenia, co w polskich warunkach sprawdza się raczej dobrze. Większość pojazdów jest też kompletnie wyposażona (automatyczna skrzynia biegów, skórzana tapicerka, automatyczna klimatyzacja, pełny pakiet elektryczny) chociaż jakość plastików we wnętrzu nie każdemu przypadnie do gustu. W ofercie spotkać można jednak stosunkowo „gołe” egzemplarze, głównie z czterocylindrowym, dwulitrowym silnikiem (szara tapicerka, brak skóry, ręczna skrzynia biegów). Silnik ten wydaje się nieco zbyt słaby, jak na wielkość samochodu, zdecydowanie bardziej polecamy więc rozejrzeć się za jednostką V6. Ta ostatnia zużywa jednak sporo paliwa, więc inwestycja w instalację gazową może okazać się konieczna.
Co ciekawe, mimo nie najlepszego wykonania, samochody cieszą się raczej dobrą opinią. Problemy sprawia w zasadzie jedynie elektryka, oraz zawieszenie, które na polskich drogach poddawane jest ciężkim próbom. Samochód, jak na auto amerykańskie, jest jednak dość popularny, więc znalezienie części (polecamy Internet!) nie powinno przysparzać większych problemów. Poza kilkoma niespodziankami, jak chociażby dość nietypowe umiejscowienie akumulatora (wewnątrz lewego błotnika), auto cechuje się raczej prosta budową, więc nie powinno być większych problemów z jego serwisowaniem.