Druga generacja C3 zadebiutowała we wrześniu 2009 roku, na salonie w Paryżu. Samochód trafił do salonów w listopadzie tego samego roku. W marcu 2013 roku na salonie w Genewie zaprezentowano wersję po liftingu.
W porównaniu do poprzednika auto nieznacznie urosło, charakterystyczną cechą nowej C3 jest panoramiczna przednia szyba, która kończy się dopiero na wysokości słupka B. Podobnie jak poprzednik, auto z powodzeniem może służyć młodej rodzinie - wnętrze jest stosunkowo przestronne, 300 litrowy bagażnik to jeden z lepszych wyników w tej klasie pojazdów.
Projekt wnętrza nawiązuje do stylu, jaki zapoczątkowała druga generacja modelu C5. Plastiki są dobrej jakości, zegary przypominają nieco te montowane w niemieckich pojazdach klasy wyższej. Pozycja za kierownicą przypomina nieco vana - fotele zamontowano wyżej niż w większości kompaktów. Na plus zaliczyć też trzeba przyjemne w dotyku, dobrze spasowane materiały wykończeniowe i przemyślane schowki. Ponieważ większość aut z na rynku wtórnym objęta jest wciąż fabryczną gwarancją, trudno wskazać typowe niedomagania tego modelu. Nieliczne głosy krytyki niewielkiej części właścicieli dotyczą jedynie drobnych usterek instalacji elektrycznej.