Citroen C3 Aircross drugiej generacji to SUV segmentu B, bliźniaczy model Opla Frontery i bezpośredni konkurent przede wszystkim Dacii Duster.
Stylistycznie C3 Aircross i Opel Frotnera to pojazdy niemal identyczne. Różnice sprowadzają się do innego pasa przedniego i nieco zmienionego tyłu. Z przodu znajdziemy nowe logo marki Citroen i charakterystyczną sygnaturę świetlną, podzieloną na 3 segmenty. Generalnie samochód nie ma nic wspólnego z poprzednikiem o tej samej nazwie. Nowy Citroen C3 Aircross ma 4,39 metra długości, 1,79 m szerokości i 1,66 m wysokości, prześwit to równe 20 cm.
Producent podkreśla "największy w klasie" rozstaw osi, jest 2,67 m. Co ciekawe, mimo formalnej przynależności do segmentu B, samochodem będzie można przewieźć maksymalnie siedem osób (z kierowcą), dwie dodatkowe podróżują na składanych fotelach w bagażniku. Fotele można złożyć, uzyskując płaską powierzchnię bagażową. Po rozłożeniu wszystkich foteli pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 40 litrów, a przy złożonych fotelach w trzecim rzędzie - 330 litrów.
Wersja 5-miejscowa zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie sporą ilość miejsca i bagażnik o pojemności 460 litrów. Dostęp do foteli drugiego i trzeciego rzędu zapewniają duże tylne drzwi.
Citroen C3 Aircross jest zbudowany na tej samej platformie Smart Car co hatchback C3, który został wprowadzony przez Citroena i oczywiście Opel Frontera. A to oznacza, że auto jest oferowane z silnikami spalinowymi, hybrydowymi i wersji elektrycznej.
Hybrydowy Citroen C3 Aircross jest wyposażony w nowy układ napędowy o mocy 136 KM (Hybrid 136) połączony z automatyczną skrzynię biegów e-DCT. Technologia hybrydowa 48 V wykorzystuje silnik 1.2 Turbo nowej generacji, opracowany specjalnie do zastosowań hybrydowych. Jest to jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1199 cm3, rozwijająca moc 136 KM (100 kW) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min. Silnik ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz łańcuch rozrządu. Jednostka pracuje w cyklu Millera i połączona jest z zelektryfikowaną, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów e-DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM zasilanym akumulatorem litowo-jonowym 48 V umieszczonym pod podłogą.
Producent zapewnia, że podczas jazdy w mieście, samochód może pokonać aż do 50% tras w zeroemisyjnym trybie elektrycznym i ładując akumulator podczas zwalniania. Oprócz zelektryfikowanego układu napędowego Citroen C3 Aircross jest dostępny z trzycylindrowym silnikiem benzynowym Turbo o mocy 100 KM, łączonym z manualną skrzynią sześciobiegową. Ponadto Citroen C3 Aircross jest dostępny z napędem elektrycznym (wyłącznie w wersji 5-osobowej). Układ korzysta z silnika o mocy 113 KM i akumulatora LFP o pojemności 44 kWh. Zasięg wg WLTP ma wynosić około 300 km, realnie będzie to nieco ponad 200 km.
Ładowanie możliwe jest z mocą do 100 kW, wówczas uzupełnienie energii z 20 do 80 proc. ma trwać pół godziny. W 2025 roku pojawi się wersja z większym akumulatorem i zasięgiem (realnie ponad 300 km).
Warto poszukać samochodu z pakietem Pack Plus, który obejmuje m.in. 17-calowe felgi, 10,25-calowy ekran systemu infotainment, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację i bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto.