chceauto.pl
x

Citroen C4 Cactus 2017

Oceny użytkowników3.5000/5. Głosy: 2
Ocena: 3.5/5
Głosy: 2.

Dostępne silniki

benzyna

1.2 PureTech

diesel

1.6 BlueHDI
Citroen C4 Cactus debiutował wiosną 2014 roku na salonie w Genewie. W polskich salonach samochód pojawił się jesienią tego samego roku.

C4 Cactus ma typowo kompaktowe wymiary, długość nadwozia to 4,16 m, szerokość to 1,73 m, a wysokość - 1,48 m. Technicznie Cactus bazuje oczywiście na klasycznym C4, nie jest więc niespodzianką, że oba pojazdy mają identyczny rozstaw osi, który wynosi 2,60 m. Również pojemność bagażnika nie odbiega od kompaktowej średniej i wynosi 358 litrów.

C4 Cactus jest jednak aż o 200 kg lżejszy od klasycznego C4.

Ciekawym rozwiązaniem, dotąd nie spotykanym w samochodach, są tzw. powietrzne zderzaki (airbump). Są to wykonane z tworzywa zwanego TPU (termoplastyczny elastomer poliuretanowy) komory powietrzne widoczne na drzwiach i zderzakach. TPU to materiał niezależnie od temperatury elastyczny, trudnościeralny, odporny na odkształcenia i inne uszkodzenia mechaniczne.

Pod koniec 2017 roku zaprezentowano C4 Cactus po kuracji odmładzającej. Firma pokusiła się o nowe reflektory (przednie i tylne), czy znaczne zmiany w wyglądzie pasa przedniego. Zamiast jednolitej osłony chłodnicy, pomiędzy reflektorami pojawił się teraz klasyczny grill. Ten – w swojej środkowej części – przechodzi w – wyraźnie zaakcentowane – logo producenta.

Nie sposób jednak przeoczyć braku, charakterystycznych dla poprzednikach, gumowych listew ochronnych airbumps. Elementy zniknęły nie tylko z narożników zderzaków ale też drzwi. Rozwiązanie typowe dla C4 Cactus ma teraz, bardzo subtelną, formę niewielkiej listwy bocznej biegnącej wzdłuż drzwi nieco powyżej progu.

W kabinie największą nowością są zaprojektowane od nowa fotele „advenced komfort”. Ich faktura i kształty przypominają nieco te stosowane w latach siedemdziesiątych w modelu CX.

C4 Cactus jest pierwszym modelem w Europie, który otrzymał nowy rodzaj zawieszenia z amortyzatorami wyposażonymi w „progresywne ograniczniki hydrauliczne” (Progressive Hydraulic Cushions). O wiele prostsze (i tańsze w produkcji) rozwiązanie zapewniać ma namiastkę komfortu, z którego słynęły niegdyś Citroeny wyposażone w układ hydropneumatyczny.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS