Pierwsza i druga generacja Evisiona różnią się od siebie jedynie kosmetycznymi zmianami w wyglądzie. Oba auta bazują na tych samych rozwiązaniach - z technicznego punktu widzenia jest to ten sam pojazd. Samochód był odpowiedzą Fiata i PSA na cieszące się coraz większym powodzeniem Renault Espace. Na jego tle jest wprawdzie odrobinę mniej przestronny, ale też uchodzi za auto mniej kłopotliwe w eksploatacji. Z wiekiem rośnie jednak liczba drobnych dokuczliwych usterek głównie ze strony elektryki i osprzętu jednostek napędowych.
II (1998-2002)
Evasion to przestronny van opracowany przez Fiata wspólnie z koncernem PSA. Jak przystało na pojazd Citroena zawieszenie zestrojono komfortowo, mimo że w jego konstrukcji nie znajdziemy elementów układu hydropneumatycznego. Auto dobrze wywiązuje się zarówno z roli rodzinnego minibusa, jak i firmowej półciężarówki. Użytkowy charakter sprawia jednak, że coraz trudniej znaleźć egzemplarz, który rokowałby nadzieję na bezproblemową eksploatację. Na szczęście ceny części nie są zaporowe a i sama konstrukcja pojazdu nie jest wybitnie skomplikowana. Poza awariami osprzętu wynikającymi z leciwego wieku konstrukcji (usterki silniczków krokowych, alternatorów, drobne wycieki) samochód uznać można za stosunkowo bezproblemowy. Trzeba jedynie pogodzić się z nie najwyższą jakością wykończeniem. Tapicerka foteli szybko się pruje, plastiki skrzypią i czasami potrafią zostać w ręku. Najwięcej problemów sprawiać może niezbyt dobrze zabezpieczona instalacja elektryczna (śniedziejące styki, spękane przewody itd).