Citroen ZX trafił do produkcji w marcu 1991 roku. W 1997 roku został zastąpiony modelem o nazwie Xsara. Samochód charakteryzował się wówczas nowoczesną sylwetką, oraz kilkoma ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Jednym z nich była samoskrętna oś tylna, która pozwalała na bardzo dynamiczne pokonywanie zakrętów z zachowaniem typowego dla Citroena komfortu. W pojeździe tym nie zastosowano hydropneumatycznego zawieszenia. Z przodu pracują typowe kolumny McPhersona, z tyłu wspominana belka. Przed zakupem dobrze jest przyjrzeć się tej ostatniej - zamontowano ją na łożyskach igiełkowych, które z czasem wycierają się, co skutkuje odchyleniem się tylnych kół od pionu. Naprawa nie jest tania (nawet 1 tys, zł), lepiej więc poszukać zadbanego egzemplarza.
Niezależnie od wersji silnikowej samochód oferuje przyzwoite osiągi. Silniki benzynowe dość dobrze traktują zasilanie gazem. Do typowych usterek należą wycieki z silnika i układu napędowego, nieszczelne chłodnice czy „wariująca” elektryka. Niezbyt trwały jest też układ hamulcowy. Wnętrze zapewnia wygodną podróż czwórce pasażerów. Wadą auta jest jednak niski poziom bezpieczeństwa.