Dacia Duster zadebiutowała na salonie Genewie w marcu 2010 roku. Był to pierwszy SUV w gamie rumuńskiego producenta.
Samochód oparto na płycie podłogowej Logana I generacji. Samochód dostępny był z napędem na koła przednie lub wszystkie cztery, w tym drugim przypadku stosowano układ przeniesienia napędu produkcji Nissana.
Wnętrze Dustera również pochodziło z Logana. W samochodzie można było zamówić m.in. ESP.
Jesienią 2013 roku Duster został poddany liftingowi. Dużym zmianom poddano przednią część nadwozia, gdzie pojawiła się nowa osłona chłodnicy, jednak największym modyfikacjom poddano wnętrze - Duster zyskał własny kokpit.
I generacja Dacii Duster okazała się dużym sukcesem. Auto produkowano nie tylko w Rumunii, ale również m.in. w Rosji, Brazylii, Indiach czy Indonezji. Na niektórych rynkach Duster był oferowany jako Renault.
Produkcję I generacji Dustera w Europie zakończono w 2017 roku., ale np. w Rosji - dopiero w 2021 roku.