Druga generacja modelu Sandero zaprezentowana została równocześnie z drugą generacją Logana we wrześniu 2012 na salonie paryskim. Samochód zbudowano od podstaw, nowy model jest większy, ładniejszy, ma całkowicie nowe wnętrze zbudowane z plastików o wyższej jakości.
W gamie jednostek napędowych pojawił się zupełnie nowy silnik o pojemności 0,9 l, który dzięki doładowaniu generuje 90 KM. Pozostałe jednostki to klasyczne silniki benzynowe (1.2 75 KM) i wysokoprężne (1.5 dCi, 75 i 90 KM). Sandero dostępne jest również z fabryczną instalacją LPG (1.2, 75 KM).
Pod koniec 2016 roku model - wspólnie z Loganem - doczekał się planowanego liftingu przypadającego na połowę rynkowego żywota. Odświeżone auta poznamy po zmodernizowanym pasie przednim. Otrzymały one osłonę chłodnicy ze srebrnymi prostokątnymi wlotami powietrza i – wykończone srebrnym tworzywem – obudowy świateł przeciwmgłowych. Nowe są również reflektory główne zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej. Z tyłu pojawiły się nowe światła bazujące na technologii diodowej. Te wyróżniają się czterema wyraźnymi punktami światła.
Drobne poprawki dotyczą również wnętrz. Dysze nawiewów i dekoracyjna listwa okalająca górną część konsoli środkowej otrzymały satynowe wykończenie. Zmieniono również kształt kierownicy. Odświeżone modele otrzymały czteroramienne koło z przyciskiem klaksonu umieszczony na poduszce powietrznej. Poprawiono również ergonomię – przykładowo przyciski sterowania szybami przeniesiono z konsoli środkowej na obudowy drzwi. Wraz z liftingiem w gamie jednostek napędowych pojawił się silnik 1,0 l SCe. Nowy podstawowy motor ma trzy cylindry i moc 75 KM (atmosferyczny).