chceauto.pl
x

Daewoo Lanos 1.4 2003

Dostępne samochody

Daewoo Lanos

Daewoo Lanos 1.4 75 KM

2003, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 5 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Daewoo Lanos

Daewoo Lanos 1.4 75 KM

2003, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 4 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Daewoo Lanos

Daewoo Lanos 1.4 75 KM

2003, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 5 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia

Kilka słów o modelu

Opracowany wspólnie z koncernem GM Daewoo Lanos to samochód, który przekonał do koreańskiej marki tysiące Polaków. Do wyboru były trzy wersje nadwoziowe - czterodrzwiowy sedan lub 3- i 5-drzwiowy hatchback. W momencie swojego debiutu w Polsce (wrzesień 1997) samochód mógł pochwalić się nowoczesną konstrukcją i wygodnym, przestronnym wnętrzem. Również dzisiaj cechy te pozostają niewątpliwymi zaletami, do których doszła jeszcze stosunkowo niska awaryjność pojazdu. 
Daewoo Lanos produkowany był na Żeraniu do 2004. Przez kolejne cztery lata, aż do 2008 roku z warszawskiej fabryki wyjeżdżały Lanosy sygnowane logiem FSO (za wyjątkiem samochodów eksportowanych na Ukrainę, które wciąż sprzedawano jako Daewoo).
We wnętrzu Lanosa wygodnie podróżować będą cztery osoby, komfortowo zestrojone zawieszenie wydaje się sprawdzać na naszych dziurawych drogach. Do napędu wykorzystywane były wyłącznie benzynowe, czterocylindrowe jednostki o pojemnościach: 1,4 l. 1,5 l. (8 i 16v) i 1,6 l. Mocniejsze wersje dwóch ostatnich wyposażone były również w szesnastozaworowe głowice. Poza rzadko spotykanym ośmiozaworowym 1,4 l. wszystkie silniki zapewniają autu dobre osiągi (setka w 10-12 sekund), wszystkie zużywają również dość duże ilości paliwa - ok. 10 l. w mieście i są wrażliwe na terminy wymiany pasków rozrządu (razem z pompą wodną). Zaraz po kupnie lepiej więc wymienić ten element, nawet jeśli poprzedni właściciel zapewniał nas, że wykonał taką operację.
Do typowych usterek należą wybite końcówki drążków kierowniczych, oraz pękające sprężyny amortyzatorów. Osprzęt silnika jest raczej niezawodny, chociaż zwłaszcza w samochodach wyposażonych w instalacje LPG współpracy potrafi odmówić pompa paliwa. Zdarzają się także problemy z sondą lambda, alternatorem czy korodującym układem wydechowym. Trzeba jednak zaznaczyć, że silniki dobrze znoszą zasilanie gazem, na rynku nie brak egzemplarzy z fabryczną instalacją LPG. Warto szukać egzemplarzy wyposażonych we wspomaganie kierownicy i poduszki powietrzne.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS