Nubira była pierwszym samochodem segmentu D opracowanym przez Daewoo w oparciu o nowe rozwiązania konstrukcyjne. Jej poprzednik - Daewoo Espero - bazował na podzespołach Opla Vectry A - w przypadku Nubiry nowa było nie tylko karoseria, ale też płyta podłogowa i jednostki napędowe (opracowane wspólnie z General Motors). Auto cieszy się opinią solidnego i mało awaryjnego - jego największą bolączką jest bardzo słabe zabezpieczenie antykorozyjne. W ofercie występowały jedynie benzynowe jednostki napędowe.
Druga generacja Daewoo Nubiry w znacznym stopniu opiera się na poprzedniej. W rzeczywistości można więc mówić jednie o daleko idącym liftingu. Bez zmian pozostały płyta podłogowa czy konstrukcja jednostek napędowych. Auto otrzymało jednak gruntownie zmodernizowaną karoserię różniącą się wyglądem przedniego i tylnego pasa. Niestety, przy okazji kuracji odmładzającej, producent nie zadbał o lepsze zabezpieczenie antykorozyjne.