Zaledwie kilka dni temu Nissan poinformował, że model Leaf był w zeszłym roku najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie.
Volkswagen e-golf
W ubiegłym roku Leaf znalazł na Starym Kontynencie 11 120 nabywców. Auto cieszyło się ogromnym powodzeniem zwłaszcza w Norwegii, gdzie sklasyfikowano je na trzecim miejscu najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w 2013 roku.
Kompaktowy Leaf zyskał jednak groźnego rywala. W niemieckich salonach Volkswagena zadebiutował właśnie elektryczny model e-Golf.
Samochód napędzany jest silnikiem elektrycznym motorem trakcyjnym o mocy 115 KM. e-Golf osiąga już w chwili uruchomienia (co wynika z charakterystyki pracy silników elektrycznych) osiąga maksymalny moment obrotowy 270 Nm.
Volkswagen e-golf
Dzięki temu po na osiągnięcie prędkości 60 km/h auto potrzebuje 4,6 sekundy. Wskazówka prędkościomierza osiąga wartość 100 km/h w 10,4 sekundy od startu. Prędkość pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h. Realny zasięg – w zależności od warunków ruchu – waha się między 130 a 190 km.
e-Golf jest pierwszym Volkswagenem, w którym – dla zminimalizowania zużycia energii - wszystkie reflektory wykonano w technologii LED. Na przejechanie 100 km samochód potrzebuje 12,7 kWh. Przy średniej cenie prądu w Polsce (0,56 zł za kWh) pokonanie 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-Golfa 7,11 zł. W Niemczech koszt pokonania takiego dystansu to obecnie 3,28 euro.
Volkswagen e-golf
Auto można już kupić w salonach Volkswagena w Niemczech. Podstawowa wersja wyceniona została na 34 900 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje – bagatela – ponad 144 tys. W cenie otrzymamy jednak 8-letnią gwarancję na akumulatory, limitowaną przebiegiem 160 tys. km.
Jeszcze w tym roku e-Golf trafi również do Polski. Rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na początek lipca.