chceauto.pl
x

Fiat Grande Punto 1.4 2009

Oceny użytkowników4.2000/5. Głosy: 5
Ocena: 4.2/5
Głosy: 5.

Dostępne samochody

Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto I 1.4 77 KM

2009, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 14 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny5.00/5. Głosy: 1
Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto I 1.4 95 KM

2009, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 16 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto I 1.4 77 KM

2009, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 9 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto I 1.4 95 KM

2009, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 17 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny4.00/5. Głosy: 4

Kilka słów o modelu

Fiat Punto to jeden z najpopularniejszych modeli tego włoskiego producenta. Samochód debiutował w 1995 roku, od razu zdobywając tytuł Car of the Year. Pierwsze generacja Punto była produkowana do 1999 roku, gdy zaprezentowano następcę, czyli Punto II.

Druga generacja Punto powtórzyła sukces poprzednika. Samochód produkowano do 2006 roku, z liftingiem, który przeprowadzono trzy lata przed zakończeniem produkcji.

W 2006 roku z oferty wycofano samochody z mocniejszymi jednostkami napędowymi, pozostawiając jedynie najsłabszy, benzynowy silnik o mocy 60 KM i wysokoprężny o mocy 70 KM. Punto przemianowano na Punto Classic i w ten sposób auto przetrwało w produkcji... kolejne 4 lata.

Punto Classic produkowano równolegle z trzecią generację tego modelu, którą nazwano Grande Punto. Samochód ten debiutował w 2005 roku, w 2009 roku został poddany liftingowi. Przy okazji... zmieniono nazwę na Punto Evo i taki pojazd produkowano przez kolejne trzy lata.

Wreszcie na początku 2012 roku zaprezentowano kolejną modernizację (lifting) i... po raz kolejny zmieniono nazwę, wracając po prostu do Punto.

Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto to propozycja dla ludzi, którzy szukają czegś pomiędzy Fiatem Punto a Bravo. Obecna generacja tego modelu,  debiutowała na rynku w 2006 roku. Samochód jest nieco większy od mniejszego brata (rozstaw osi wzrósł o 5 cm, długość całkowita przekroczyła 4 m), wykonany z lepszych materiałów, ale i droższy.

Wszystkie wersje posiadają dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i centralny zamek. Niestety, nie wszystkie samochody wyposażono w klimatyzację (chociażby manualną).

Samochody z pierwszego roku produkcji objęte były akcją nawrotową dotyczącą usterki układu kierowniczego (stuki, wymieniano kolumnę kierowniczą). Poza tym usterki dotyczą zawieszenia  oraz klamek tylnych drzwi (zacinają się; dotyczy wersji 5-drzwiowej). Ponadto zdarza się słabe spasowanie elementów karoseryjnych.

Grande Punto to samochód, do którego bez problemu kupimy praktycznie wszystkie części - zarówno mechaniczne, jak i blacharskie. Oferta jest szeroka i obejmuje zarówno części oryginalne (dostępne również poza ASO), jak i zamienniki. W internecie i na giełdach znajdziemy również sporą  ofertę części używanych.

W przednim zawieszeniu najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora (sztuka ok. 50 zł), wahacze kompletne kosztują około 150-200 zł, można wymieniać również sworznie i silentbloki.

Gama silników w Grande Punto jest bardzo bogata. Osoby szukające niskiego spalania oraz bezawaryjności powinny zainteresować się sprawdzonymi, ośmiozaworowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1.2 lub 1.4. Minusy? Oczywiście niska moc i marne osiągi, które można uznać za wystarczające jedynie w mieście. Sporadycznie mogą zdarzać się wycieki spod pokrywy zaworów oraz usterki układu zapłonowego (cewki).

Ponadto w ofercie znajduje się silnik 1.4 o 16 zaworach, który jest nieco bardziej skomplikowany w obsłudze oraz jednostkę 1.4 wspomaganą turbosprężarką (T-Jet). W wypadku tej jednostki osiągi zachwycają, ale używana turbina może oznaczać konieczność regeneracji, ponadto zużycie paliwa, szczególnie, podczas dynamicznej jazdy, jest spore.

Wśród silników wysokoprężnych na uwagę zasługują silniki 1.3 JTD, występujące w dwóch wersjach mocy. Charakteryzują się one niskim zużyciem paliwa i wysoką kulturą pracy (wtrysk common-rail). Po stronie minusów trzeba wymienić nieco zbyt duży apetyt na olej (bynajmniej nie napędowy). Ponadto dostępne są silniki 1.9 JTD (głównie w samochodach importowanych) oraz - w młodszych egzemplarzach - nowa konstrukcja Fiata, czyli silnik 1.6 JTD.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS