Historia Fiata Uno sięga roku… 1983. Choć dziś wydaje się nieprawdopodobne, to właśnie wtedy Uno ujrzało światło dzienne. Z biegiem lat samochód był modernizowany, a jego najnowsza wersja pojawiła się w roku 1993 i była produkowana niemal 10 lat. Najmłodsze samochody pochodzą z roku 2002. Uno jest tanie w zakupie i eksploatacji. To nie znaczy, że auto jest bezawaryjne, jednak prosta konstrukcja oraz niskie ceny części powodują, że utrzymać Uno może niemal każdy. Do typowych usterek zaliczyć trzeba awarie układu elektrycznego (alternator) i zapłonowego. Problemy nie omijają przedniego zawieszenia, jednak największą bolączką trapiącą ten model jest korozja, która pojawia się na nadwoziu. O ile usterki mechaniczne można usunąć niewielkim kosztem, to ten ostatni problem jest kosztowny i skomplikowany w naprawie. Pudełkowate nadwozie zapewnia więcej przestrzeni, niż mogłoby się to wydawać. Trzeba jednak pamiętać, że ta ostatnia to zasługa lekceważącego podejścia do kwestii bezpieczeństwa.