Albea to następca popularnego w Polsce w latach dziewięćdziesiątych Fiata Sieny (w Brazylii auto sprzedawane było właśnie pod tą nazwą). Auto powstało głównie z myślą o rynkach wschodzących - śmiało można więc je nazwać pojazdem "budżetowym". Wymiary plasują pojazd na pograniczu segmentów B i C - rozstaw osi (2420 mm) nie pozostawia jednak złudzeń, że mamy do czynienia z samochodem miejskim o "doklejonym" bagażniku. Biorąc pod uwagę "genezę" projektu nie można oczekiwać ani wielkiej przestrzeni, ani wysokiej niezawodności. Największym plusem jest jednak prostota konstrukcji i łatwy dostęp do tanich części zamiennych. W polskich warunkach najczęściej naprawiać trzeba elementy zawieszenia. Radzimy skrócić podawane przez producenta interwały wymiany pasków rozrządu (nawet o połowę!). Rzadko który "dożywa" do zakładanego przez konstruktora przebiegu.
Druga generacja Fiata Albea różni się od poprzedniej jedynie wyglądem przedniej i tylnej części nadwozia. By zapewnić autu kilka dodatkowych lat na rynku, styliści poddali je po prostu kuracji odmładzającej. W stosunku do I generacji bez zmian pozostały natomiast główne założenia konstrukcyjne - auto miało być przede wszystkim tanie. Na tle pierwszej serii lepiej wypada jednak poziom wyposażenia - by przyciągnąć klientów do salonów Fiat często dokładał różne pakiety zawierające np. klimatyzację czy elektrycznie sterowane szyby. Mimo tego, w 2007 roku - z powody niewielkiego zainteresowania nabywców - Albea zniknęła z polskiej oferty marki Fiat.