chceauto.pl
x

Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 2021

Oceny użytkowników3.7143/5. Głosy: 7
Ocena: 3.71/5
Głosy: 7.

Dostępne samochody

Ford Ecosport

Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 95 KM

2021, crossover
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 61 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny4.00/5. Głosy: 2
Ford Ecosport

Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 125 KM

2021, crossover
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 70 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.60/5. Głosy: 5
Ford Ecosport

Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 140 KM

2021, crossover
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 73 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Kilka słów o modelu

W polskich salonach model Ecosport zadebiutoiwał z początkiem 2018 roku - przy okazji gruntownego liftingu "światowego" modelu produkowanego w tej formie od 2021 roku. W stosunku do poprzednika przekonstruowano i przemodelowano aż 2300 części. W przeciwieństwie do poprzednika auto nie trafia już na Stary Kontynent zza oceanu. Jego budową zajmuje się fabryka Forda w miejscowości Krajowa (Rumunia).

Dzięki korektom wyglądu samochód lepiej wpisuje się teraz w rodzinę crossoverów Forda, której członkami są też modele Edge i Kuga. Wbrew pozorom, co może szczególnie spodobać się nabywcom, auto nie boi się dróg o gorszej nawierzchni. Nawet w najcięższej, wysokoprężnej odmianie 1,5 l TDCI prześwit wynosi 160 mm, a w wersjach z benzynowym 1,0 l EcoBoost – aż 190 mm. Całkiem nieźle prezentują się też kąty: natarcia (21 stopni), zejścia (33 stopnie) i rampowy (23 stopnie). Oznacza to, że nawet bez napędu 4x4 (opcja) można śmiało zjechać z utwardzonych dróg.

Napęd 4x4 dostępny jest wyłącznie z wysokoprężnym silnikiem 1,5 l EcoBlue o mocy 125 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Jednostka standardowo oferowana jest z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. W układzie napędu 4x4 zastosowano sprzęgło typu Haldex, co oznacza, że w normalnych warunkach 100 proc. momentu obrotowego trafia na koła przedniej osi. Gdy elektronika wykryje uślizg przednich kół, moc może być rozdzielana pomiędzy przednie i tylne koła w stosunku 50:50.

Mniej wymagający mogą się zdecydować na przednionapędowe odmiany Forda EcoSport. Zwolennicy silników wysokoprężnych mają wówczas do wyboru jednostkę 1,5 l TDCi o mocy 100 KM standardowo oferowaną z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Dla osób ceniących sobie kulturę pracy silników benzynowych przewidziano trzycylindrową jednostkę 1,0 l EcoBoost w dwóch wariantach mocy: 125 KM i 140 KM. Obie standardowo oferowane są z sześciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów. Słabsza odmiana współpracować może z sześciostopniową przekładnią automatyczną.

Podstawowa wersja benzynowa generująca 125 KM i 170 Nm całkiem nieźle radzi sobie z ważącym 1324 kg autem. Samochód w takiej konfiguracji osiąga setkę w 11,6 s. od startu i zużywa średnio około 7 l benzyny na 100 km.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS