chceauto.pl
x

Ford Mondeo 2.0 16V 1998

Dostępne samochody

Ford Mondeo

Ford Mondeo Mk2 2.0 16V 130 KM

1998, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 5 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Ford Mondeo

Ford Mondeo Mk2 2.0 16V 130 KM

1998, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 4 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Ford Mondeo

Ford Mondeo Mk2 2.0 16V 130 KM

1998, liftback
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 3 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Ford Mondeo

Ford Mondeo Mk2 2.0 16V 130 KM

1998, liftback
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 4 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Ford Mondeo

Ford Mondeo Mk2 2.0 16V 130 KM

1998, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 3 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Ford Mondeo

Ford Mondeo Mk2 2.0 16V 130 KM

1998, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 4 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Kilka słów o modelu

Mk2 (1996-2001)

Druga generacja Forda Mondeo (mk2) pojawiła się na rynku w 1997 r. Charakterystyczną cechą były reflektory nazywanymi niekiedy „kocimi oczami”. Oprócz nich i odrobinę innemu projektowi wnętrza, samochód nie różnił się od Mondeo I serii. W tym przypadku można więc mówić raczej o głębokim liftingu nadwozia.

Z tego względu Fordy Mondeo drugiej serii cierpią na takie same dolegliwości, co - bliźniacza technicznie - pierwsza seria. Poza podatną na korozję karoserią (nadkola tylne, podszybia, progi, okolice wlewów paliwa), najwięcej problemów przysparza zawieszenie. Dość szybko zużywają się elementy metalowo-gumowe. Dotyczy to łączników stabilizatorów czy tulei wahaczy. Również amortyzatory nie należą do przesadnie wytrzymałych.
Innymi typowymi przypadłościami trapiącymi pierwszy model są notoryczne żółknięcie reflektorów przednich oraz szybka korozja wydechu. Poza tym, w kilkunastoletnim aucie, mogą się przydarzyć takie sensacje jak: falujące obroty silnika czy chociażby odmowa współpracy ze strony elektrycznie sterowanych szyb, centralnego zamka itd. Po latach eksploatacji oznaki zmęczenia wykazuje również wnętrze (pękające plastiki nawiewów, przetarty welur na fotelach).

Silniki benzynowe, zwłaszcza te, które od dłuższego czasu współpracują z instalacją LPG mają niekiedy skłonność do „brania oleju”. Zbyt dobrą opinią nie może pochwalić się 90 konny turbodiesel o pojemności 1,8 l. Większość aut z tym silnikiem jest już mocno „zajeżdżona”. Poza problemami z głowicą znane są również przypadki, rozpadania się korbowodów. Na szczęście koszt używanego silnika w dobrym stanie to około 1500 zł.
Do największych zalet auta zaliczyć można bardzo przestronne wnętrze, duży komfort resorowania, niezłe wyposażenie (z zakresu komfortu i bezpieczeństwa) i duży bagażnik. Znalezienie satysfakcjonującego egzemplarza może być jednak problematyczne.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS