Honda Civic X debiutowała na salonie w Paryżu jesienią 2016 roku.
Samochód był pierwszym modelem Hondy oferowanym w Europie z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 litra. Obie jednostki są dostępne z nowo opracowaną, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
Japończycy bardzo duży nacisk położyli na właściwości jezdne. Zastosowane innowacje w zakresie projektu, wykonania i produkcji pozwoliły uzyskać o 65 procent wyższą odporność na zginanie nadwozia w porównaniu z modelem poprzedniej generacji oraz o 41 procent wyższą sztywność skrętną.
Z przodu zastosowano kolumny MacPherson, które oferują wysoką sztywność boczną gwarantującą doskonałe prowadzenie oraz niską sztywność wzdłużną, zapewniającą komfort jazdy. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe oraz nowa, sztywna rama pomocnicza.
Dzięki zastosowaniu dłuższej i szerszej płyty podłogowej oraz o 30 mm większego rozstawu osi, samochód nie tylko prowadzi się lepiej od poprzednika, ale również oferuje więcej miejsca na tylnej kanapie.
W 2017 roku gama modelowa Hondy Civic została poszerzona o samochód z nadwoziem sedan, a także sportową wersję Type R.