chceauto.pl
x

Honda CR-V 2.0 2004

Oceny użytkowników3.7500/5. Głosy: 4
Ocena: 3.75/5
Głosy: 4.

Dostępne samochody

Honda CR-V

Honda CR-V II 2.0 150 KM

2004, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 19 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.75/5. Głosy: 4
Honda CR-V

Honda CR-V II 2.0 150 KM

2004, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 23 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Kilka słów o modelu

II (2002-2006)

Miano bezawaryjnych zyskały Hondy CR-V drugiej generacji. Auta te pozbawione są wad fabrycznych, a uwagi dotyczą raczej detali - czy to pisków wynikających z nienajlepszego spasowania, czy to parowania reflektorów. Zdarzają się problemy z układem przeniesienia napędu oraz układem hamulcowym (bicie, słabe i głośne hamowanie).

Mniej poważne, ale uciążliwe są problemy z otwieranymi na bok tylnymi drzwiami, które pod wpływem własnego ciężaru potrafią opaść na zawiasach. Same zawiasy z kolei są podatne na korozję.

Wnętrze jest dość obszerne, pojemność bagażnika jest przyzwoita, a funkcjonalność zwiększa przesuwana tylna kanapa (która ma również regulowane oparcie).

Zawieszenie jest zestrojone miękko, komfortowo, więc jazda po asfaltowych drogach jest przyjemnością. Pewne zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego, który mógłby być bardziej prezycyjny.

Pewną niedogodnością okazuje się oferta silnikowa. Otóż diesel (2.2) pojawił się w ofercie dopiero przy okazji przeprowadzonego w 2005 roku liftingu, starsze egzemplarze napędzane są wyłącznie jednostkami benzynowymi. Na szczęście wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu silnik benzynowy jest względnie niezawodny (problemy mogą dotyczyć głównie napinacza paska klinowego i czasem pompy wodnej), a jego rozrząd oparto na łańcuchu, co obniża koszt serwisu.

Również silnik wysokoprężny cieszy się bardzo dobrą opinią użytkowników. Jest niezawodny, mało pali i zapewni dobrą dynamikę, a jego największą wadą jest wysoka cena zakupu. Również w tym wypadku rozrząd jest oparty o łańcuch.

Napęd 4x4 Hondy CR-V II oparto na wielotarczowym sprzęgle włączanym hydraulicznie, które sterowane jest różnicą ciśnień z dwóch pomp. W praktyce oznacza to tyle, że w normalnych warunkach samochód jest napędzany na koła przednie, a dopiero po wystąpieniu poślizgu (różnicy w prędkości obrotowej pomiędzy osiami), z niewielką zwłoką dołączany jest napęd tylnej osi. O jeździe terenowej można więc zapomnieć, ale na piasku czy śniegu samochód poradzi sobie nieźle.

Ceny części zamiennych do Hondy CR-V (podobnie jak do innych modeli tego producenta) w autoryzowanych serwisach są wysokie. Jednak oferta znacznie tańszych zamienników jest szeroka, ponadto poważne awarie zdarzają się rzadko.

Honda należy do marek cenionych w Polsce, dlatego kupując CR-V trzeba liczyć się z wysoką na tle konkurencji ceną. Z drugiej strony - również spadek wartości będzie odpowiednio mniejszy, a problemów z odsprzedażą nie powinno być.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS