Piąta generacja Hondy CR-V zadebiutowała w 2016 roku w USA. Samochód trafdił jednak wyłącznie na rynki: chyński, japoński i amerykański. W Europie dopiero we wrześniu 2017 roku zaprezentowano przedprodukcyjny model w lokalnej specyfikacji. Samochód trafił na rynki Starego Kontynentu w 2018 roku.
Jest to pierwszy crossover Hondy wyposażony w napęd hybrydowy. W systemie Honda Hybrid Performance zastosowano inteligentny układ napędu z doborem trybu jazdy (i-MMD), obejmujący dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona i przekładnię bezpośrednią.
CR-V Hybrid jest wyposażony w dwulitrowy silnik benzynowy i-VTEC, w silnik elektryczny oraz w akumulator litowo-jonowy. Moc maksymalna układu wynosi 184 KM (135 kW), a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm.
Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów zastosowano jednobiegową przekładnię o stałym przełożeniu, łączącą bezpośrednio ruchome elementy, co pozwoliło na płynne przenoszenie momentu obrotowego. Takie rozwiązanie odróżnia system Hondy od układów zazwyczaj spotykanych w innych pojazdach hybrydowych.