Honda o niezwykle skomplikowanej nazwie e:Ny1 to nic innego jak elektryczna wersja modelu HR-V.
Przed premierą w Europie, samochód był już sprzedawany w Chinach pod nazwą e:NS1 lub E:NP1.
Zarówno w Chinach, jak i w Europie Honda unika określania tego modelu jak bateryjnej odmiany HR-V. Jednak wygląd obu modeli, a także ich wnętrze nie pozostawiają żadnych wątpliwości.
Nadwozie obu modeli różni się głównie innym wyglądem pasa przedniego, który w e:Ny1 został zabudowany. Natomiast Japończycy twierdzą, że e:Ny1 zbudowano na innej platformie niż HR-V, nowej, o nazwie e:N Architecture F, przeznaczonej dla samochodów z przednim napędem.
Kabina swoją architekturą również przypomina wnętrze HR-V. Identyczny jest ogólny układ natomiast e:Ny1 otrzymał na konsoli środkowej pionowy ekran w rozmiarze 15,1 cala, który m.in. zastąpił fizyczny panel sterowania klimatyzacją, a także drugi ekran - cyfrowych zegarów.
Baterie o pojemności 62 kWh netto zabudowano częściowo w, a częściowo pod podłogą, między osiami. Ma zapewniać ona zasięg do 412 km w cyklu WLTP, czyli około 300 km w rzeczywistości. Ładowanie jest możliwe prądem stałym, z mocą 78 kW (oraz prądem zmiennym z mocą 11 kW).