III generacja Hondy Jazz została zaprezentowana w marcu 2015 roku na salonie w Genewie. Samochód zbudowany został na tej samej płycie podłogowej, co - również debiutująca w Genewie - nowa generacja Hondy HR-V. Oba pojazdy mają takie samo zawieszenie - z przodu klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu - belkę skrętną.
Nowa Honda Jazz jest znacznie większa od poprzednika. Długość samochodu zwiększyła się o 9,5 cm, natomiast rozstaw osi wzrósł o 3 cm. To oznacza więcej miejsca na tylnej kanapie, ale również większy bagażnik, którego pojemność wynosi 354 litrów. To jednak nie koniec - w razie potrzeby można złożyć tylną kanapę, wówczas otrzymujemy przestrzeń bagażową o pojemności 884 litrów.
Jak w każdym nowym samochodzie, w Hondzie Jazz nie mogło zabraknąć zaawansowanego systemu infotainment. U Japończyków nosi on nazwę Honda Connect i m.in. integruje samochód ze smartfonem, umożliwia sterowanie pokładowym komputerem czy nawigacją. Jego sercem jest ekran dotykowy o przekątnej 7 cali lub - w wersji bazowej - 5 cali. Dzięki funkcji Mirror Link ekran może stanowić wierne odbicie ekranu smartfona.
Inne opcje wyposażenia to m.in. adaptacyjny tempomat, systemy awaryjnego hamowania w mieście (standard), rozpoznawania znaków, wyłączania świateł drogowych, monitorowania martwego kąta czy niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu.