Accent drugiej generacji zyskał nowy wygląd, aczkolwiek wiele rozwiązań technicznych (silniki) pozostało niezmienionych. Stopniowo poszerzano ofertę dostępnych jednostek napędowych (do benzynowych silników 1.3 i 1.5 dołączył najpierw wysokoprężny 1.5, później o benzynowy 1.6). W 2003 roku samochód poddano liftingowi. W samochodach drugiej generacji (silniki benzynowe) zdarzają się awarie pompy wodnej, a w autach z silnikami diesla - usterki wtryskiwaczy. Ponadto dokuczać mogą drobne niedomagania instalacji elektrycznych. Zawieszenie wytrzymuje większe przebiegi, ale problem z rdzą (szczególnie progów i tylnych błotników) pozostał.
III (2006-2009)
W 2006 roku pojawiła się trzecia generacja Accenta. Tym razem auto otrzymało nie tylko zupełnie zmieniony wygląda, ale i całkowicie nowe jednostki napędowe. Jednocześnie zrezygnowano z oferowania pięciodrziowego hatchbacka (w ofercie pozostał hatchback trzydrzwiowy i sedan, kombi nigdy nie było produkowane). Auta trzeciej generacji cieszą się dobrą opinią, na co niewątpliwie wpływa ma ich wiek i fakt objęcia trzyletnią gwarancją. Zakup takiego samochodu - ze względu na najmniejszą podaż - może okazać się jednak najtrudniejszy.