Model i20 to przedstawiciel nowej rodziny pojazdów Hyundaia zaprojektowanej specjalnie z myślą o Europejczykach. Samochód zastąpił w ofercie koreańskiej marki model Getz. Auto cieszy się dość dobrą opinią - jest stosunkowo przestronne i nieźle wykonane. W początkowym okresie produkcji samochody miały problemy z jakością powłoki lakierniczej. Dotyczyło to głownie okolic klamek oraz tylnej klapy, która szybko atakowana była przez rdzę.
II (2015-2018)
Hyundai i20 II generacji debiutował jesienią 2014 roku na salonie w Paryżu, a do salonów trafił na początku 2015 roku.
Samochód został zaprojektowany w Europie, w centrum projektowym koreańskiej marki w Russelsheim. Hyundai i20, jest kolejnym modelem powstałym według koncepcji "Fluidic Sculpture 2.0".
Zbudowany na nowej płycie podłogowej Hyundai i20 II ma rozstaw osi 2570 mm, czyli o 45 mm więcej od swojego poprzednika, co przekłada się na ilość miejsca na tylnej kanapie. Z kolei pojemność bagażnika to 326 litrów, co w klasie B jest wyróżniającym się wynikiem.
Wiosną 2018 roku zaprezentowano i20 po liftingu. Zmieniono przednią i tylną część nadwozia, m.in. pojawił się typowy dla marki kaskadowy grill. Wprowadzono nowe kolory nadwozia i wzory felg. Jednocześnie zwiększono poziom wyposażenia w systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy.