Hyundai i20 to niewielki samochód, który na większości rynków zastąpił Getza (chociaż czasem oba te modele sprzedawane są równolegle).
I20 debiutował na salonie paryskim w 2008 roku, a do sprzedaży wszedł rok później. Samochód od początku projektowano z myślą o rynkach europejskich, stąd za stylizację odpowiadało europejskie centrum stylistyczne Hyundaia, zaś produkcję powierzono fabryce Hyundaia w Turcji.
Ze względu na stosunkowo krótki czas, jaki minął od wejścia i20 do sprzedaży, trudno na razie o wiarygodne oceny niezawodności Hyundaia i20.
Jesienią 2014 roku na salonie paryskim debiutowała całkowicie nowa, druga generacja Hyundaia i20.Pod koniec grudnia zaprezentowano kolejną wersję nadwoziową - trzydrzwiowego hatchbacka (pierwszeg w historii koreańskiego producenta). Odmiana 3d otrzymała dynamiczniejszą aparycję. Nadwozie auta ma 4,05 m długości, 1,75 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi dokładnie 2,57 m. Sportowego image'u dodaje sylwetce auta nisko opadający dach, szerokie tylne nadkola i spoiler wieńczący tylną klapę. Wprawne oko dostrzeże również subtelne zmiany w przedniej części karoserii - by podkreślić bardziej usportowiony charakter zastosowano większą osłonę chłodnicy.
Paleta jednostek napędowych obu wersji nadwoziowych jest identyczna.