Druga generacja Hyundaia i30 zadebiutowała na salonie we Frnakfurcie we wrześniu 2011 roku. Na początku roku następnego pierwsze samochody trafiły do salonów, równocześnie na salonie w Genewie pokazano odmianę kombi. Jesienią 2012 roku w Paryżu Koreańczycy zaprezentowali z kolei i30 II w wersji trzydrzwiowej (sprzedaż rozpoczęła się w 2013 roku).
Nadwozie nowego pięciodrzwiowego Hyundaia i30 ma 430 cm długości, 178 cm szerokości i 147 cm wysokości. Rozstaw osi to 265 cm. Pojemność bagażnika wynosi 378 litrów. I30 Wagon, czyli kombi jest aż o 185 mm dłuższe niż hatchback. Dzięki temu znacznie wzrosła pojemność bagażnika, która wynosi 528 litrów.
Z kolei wersja trzydrzwiowa otrzymała bardziej dynamiczną stylizację, przez co dość znacznie odbiega wyglądem od 5-drzwiowego hatchbacka i kombi.
W 2014 roku auto przeszło deliktany lifting. Wraz z nim w ofercie pojawił się usportowiony model i30 Turbo. Samochód wyróżnia się pakietem dodatkowego ospoilerowania, podwójnym zakończeniem układu wydechowego, nowymi, zintegorowanymi ze światłami dziennymi LED, bi-ksenonowymi reflektorami i aluminiowymi felgami w rozmiarze 18-cali.
Oprócz aluminiowych nakładek na pedały i nowego zestawu wskaźników z przodu zamontowano sportowe fotele - nad głowami pasażerów pojawiła się czarna podsufitka. Źródłem napędu jest znany z Kie Cee'd GT benzynowy silnik 1,6 l T-GDI. Wyposażona w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa jednostka rozwija moc 186 KM (o 18 mniej niż Kia) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 265 Nm. To wystarcza, by Hyundai i30 Turbo przyspieszał do 100 km/h w 8 sekund i rozpędzał się do prędkości maksymalnej 219 km/h.