Auta drugiej generacji są stosunkowo młode, wobec czego nie cierpią na poważne dolegliwości. W zależności do stylu jazdy uwagi wymagać będą tylko elementy zawieszenia (specyfika polskich dróg), ponadto notoryczną przypadłością jest przepalanie żarówek pozycyjnych, które są do dostania tylko w serwisie.
III (2012-2017)
Trzecia generacja Hyundaia Santa Fe została zaprezentowana na salonie w Nowym Jorku wiosną 2012 roku. Jesienią tego samego roku samochód trafił do europejskich salonów.
Nowy Hyundai Santa Fe jest sprzedawany zarówno w Ameryce, jak i Europie. By spełnić oczekiwania obu grup konsumentów auto jest oferowane w dwóch wersjach: krótszej i dłuższej. Krótszy Santa Fe ma 4,69 m długości, 1,88 szerokości i 1,68 m wysokości przy rozstawie osi 2,7 m.
Wersja długa w Europie nosi nazwę Grand Santa Fe, a w salonach pojawiła się wiosną 2013 roku. Samochód mieści siedem osób i ma wydłużony do 2,8 m rozstaw osi, a długość całego nadwozia wynosi 4,9 m. Auto jest też o 5 mm szersze i 10 mm wyższe.
Lista wyposażenia standardowego jest bogata. W podstawowej wersji otrzymujemy m.in.: dwustrefową klimatyzację z jonizatorem powietrza, podgrzewane przednie fotele, pełny pakiet elektryczny a nawet kamerę cofania. Kierowcę wspomagają również m.in. tempomat oraz systemy kontroli zjazdu, ruszania na wzniesieniu czy kontroli trakcji.
Jesienią 2015 roku Hyundai Santa Fe przeszedł face-lifting, natomiast odświeżona wersja Grand Santa Fa pojawiła się rok później.