Na salonie NAIAS 2018 w Detroit Hyundai zaprezentował nową generację modelu Veloster.
Hyundai Veloster II
Pierwsza generacja Velostera cechowała się niezwykłym nadwoziem - z lewej strony samochód miał pojedyncze drzwi, z prawej - podwójne (przednie i tylne). Auto nie cieszyło się szczególnym powodzeniem, dlatego prezentację drugiej generacji można uznać za niespodziankę.
Samochód zachował nietypową konfigurację nadwozia - projekt jest efektem współpracy projektantów z Korei oraz Stanów Zjednoczonych. Hyundai Veloster II został oparty na płycie podłogowej nowego i30, podobny do tego modelu wygląd ma przednia część nadwozia, również wnętrze obu pojazdów jest spokrewnione.
Hyundai Veloster N
Podstawowym źródłem napędu jest czterocylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 2.0 l i mocy 147 KM, który pracuje w cyklu Atkinsona i ma układ podwójnych, zmiennych faz rozrządu, elektroniczną kontrolę przepustnicy i zmienną długość kanałów dolotowych. Jednostka ta współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Kierowca może wybrać jeden z trzech dostępnych trybów jazdy: Normal, Sport i Smart.
Hyundai Veloster N
Nowy Hyundai Veloster jest także dostępny z 4-cylindrowym silnikiem 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem, osiągającym moc 201 KM i 195 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 1500 do 4 500 obr./min. Funkcja overboost podnosi chwilowo moment obrotowy do 202 Nm przy maksymalnym przyspieszeniu.
Silnik ten jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (DCT) sterowaną łopatkami przy kierownicy.
Dodatkowo Veloster z silnikiem turbo został wyposażony w system wzmacniający dźwięk układu wydechowego wewnątrz kabiny i również oferuje trzy tryby jazdy do wyboru: Normal, Sport i Smart.
Hyundai Veloster N
W przednim zawieszeniu Velostera z silnikiem turbo zastosowano kolumny McPhersona, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe i 24 mm stabilizator. Tył ma zawieszenie wielowahaczowe.
Na szczycie gamy nowego modelu znajdzie się Veloster w wersji N. Pod maską tego pojazdu znajdziemy ten sam silnik 2.0 turbo, który napędza Hyundaia i30 N i w modelu tym generuje 250 lub 275 KM. Osiągi Velostera N nie są jeszcze znane.
Hyundai Veloster II
W Velosterze znalazło się wiele rozwiązań z zakresu wspomagania bezpieczeństwa, m.in., asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu, asystent utrzymywania pasa ruchu, inteligentne światła drogowe, system kontroli poziomu uwagi kierowcy. Dzięki tylnym radarom możliwe jest także monitorowania martwego pola oraz ostrzeganie kierowcy o ruchu poprzecznym, przydatne szczególnie przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. Z kolei system VSM (Vehicle Stability Management) oraz TVC (Torque Vectoring Control) pomaga efektywnie kontrolować trakcję i stabilizację pojazdu. Te wszystkie systemy nie były dostępne w pierwszej generacji Velostera.
Samochód posiada także najnowsze elementy wyposażenia z zakresu infotainment oraz connectivity. Standardowy, 7-calowy ekran dotykowy LCD zintegrowany jest z tylną kamerą. Opcjonalnie dostępny jest 8-calowy ekran nawigacji.
Produkcja modelu rozpocznie się w marcu w koreańskiej fabryce w Ulsan, a wiosną samochód będzie dostępny już na rynku amerykańskim.