Jaguar XJ Mark IV (generacja X351) debiutował w 2009 roku, rok później auto trafiło na rynek. Zupełnie nową stylizację połączono ze sprawdzoną techniką - wykorzystano zmodyfikowaną płytę podłogową poprzednika. Samochód, taj jak poprzednia generacja, cieszy się opinią solidnego. Oprócz usterek zawieszenia i elektroniki (usuwanych z reguły w ramach gwarancji) użytkownicy rzadko skarżą się na ten model.
W połowie 2015 roku auto przeszło lifting. Samochód otrzymał m.in. większą osłonę chłodnicy i wloty powietrza w zderzaku. Te przyozdobione zostały chromowanymi obwódkami. Styliści delikatnie przemodelowali również kształty – wykonanych w całości w technologii LED - reflektorów. Wprawne oko dostrzeże też nowe końcówki układu wydechowego.
Najważniejszą nowością było dodanie kolejnej, topowej, wersji wyposażeniowej o nazwie Autobiography. Auto w takiej odmianie oferowane jest wyłącznie z przedłużonym rozstawem osi i 20-calowymi obręczami ze stopów lekkich Maroa. We wnętrzu znajdziemy głęboko pikowane, półskórzane fotele (środkowe części oparć i siedzisk wykonano z anilany), ozdobne wstawki z dębowego forniru i stali nierdzewnej. W miejscu tylnej kanapy zamontowano dwa indywidualne fotele. Pasażerowie każdego mają do dyspozycji – zabudowane w zagłówkach przednich siedzeń – ekrany HD o przekątnej 10,2 cala.
W ofercie XJ pojawiła się też nowa odmiana R-Sport ze zmodyfikowanymi wlotami powietrza, trzyczęściowym przednim splitterem i nowym pakietem ospoilerowania (m.in. osłony progów, tylna lotka).
Z technicznego punktu widzenia modele roku 2016 niewiele różnią się od poprzedników. Auta otrzymały zmodyfikowane, elektryczne, wspomaganie kierownicy, które zapewniać ma większą precyzję prowadzenia i wpłynąć na obniżenie zużycia paliwa.