Lexus ES VII generacji debiutował w 2018 roku. Samochód został zbudowany na platformie Global Architecture – K. To oznacza m.in. przedni napęd oraz przystosowanie do napędu hybrydowego (wówczas auto zyskuje napęd 4x4).
Lexus ES siódmej generacji jest pierwszym sprzedawanym w Europie.
Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika. Ma również większy o 50 mm rozstaw osi, ponadto zwiększono rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm).
ES 300h, który będzie wprowadzony w Europie Zachodniej i Środkowej, został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o razlżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej gęstości mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM.