Lexus LS to największy i najbardziej luksusowy model japońskiej marki (w Europie zaliczany jest do segmentu F). IV generacja tego pojazdu produkowana była w latach 2006-2017, przy czym samochód systematycznie modernizowano, a największe zmiany wprowadzono przy okazji dużego liftingu przeprowadzonego w 2012 roku.
Nazwa LS pochodzi od słów Luxury Sedan. LS na rynku rywalizuje z Mercedesem klasy S i BMW serii 7.
Czwarta generacja Lexusa LS wprowadziła sporo nowości. Wraz z tym modelem debiutowała automatyczna skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach. W 2007 w ofercie pojawiła się wersja hybrydowa, w której benzynowy silnik V8 wspomagany był przez jednostkę elektryczną.
Nowością była również wersja z przedłużonym nadwoziem o zwiększonym rozstawi osi.
W 2012 roku Lexus LX został poważnie zmodernizowany. Samochód otrzymał całkowicie zmienioną, dużą osłonę chłodnicy, zwiększono sztywność nadwozia, zmodernizowano pneumatyczne zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy. W sumie wprowadzono aż 3 tys. zmian.
Przy okazji liftingu wprowadzono usportowioną wersję o nazwie F Sport, która cechuje się obniżonym o 1 cm zawieszeniem, hamulcami Brembo czy bardziej sportowym brzmieniem układu wydechowego.
Lexus LS jest wyposażony we wszystkie możliwe systemy zwiększające bezpieczeństwo na czele z aktywnym tempomatem wykrywającym nie tylko inne samochody, ale również pieszych.