Lexus LS to flagowa limuzyna tego japońskiego producenta. Samochód ten debiutował w 1989 roku jako LS 400 (400 oznacza silnik o pojemności 4.0). W 1992 roku auto przeszło lifting. W 1994 roku zaprezentowano drugą generację LS-a, która również nosiła oznaczenie LS 400. Samochód ten poddano liftingowi w 1997 roku. 2000 rok to data debiutu Lexusa LS trzeciej generacji. Samochód otrzymał większy silnik, a więc oznaczono go jako LS 430. W 2003 roku samochód ten przeszedł lifting.
W 2006 roku debiutowała czwarta generacja LS. Auto po raz kolejny otrzymało większy silnik, a więc i nowe oznaczenie - LS 460. Po raz pierwszy zaoferowano również wersję z przedłużonym rozstawem osi (LS 460 L).
W 2007 roku debiutowała wersja hybrydowa, którą oznaczono LS 600h i LS 600h L.
Lexusy LS od początku produkowane są tylko i wyłącznie w Japonii. Dzięki temu niemal od początku okupywały czołowe miejsca w statystykach bezawaryjności zdobywając wiele prestiżowych laurów konsumenta.
W Polsce podaż tych samochodów jest niewielka i są wyceniane niżej niż niemiecka konkurencja. Niesłusznie. Dobrze wybrany, bezwypadkowy egzemplarza może służyć bezawaryjnie przez wiele lat, pod warunkiem regularnego serwisu. Nie można zapominać, że to samochód segmentu F, a więc koszty utrzymania - mimo bezawaryjności - będą stosunkowo wysokie (paliwo, opony, ubezpieczenie, ceny elementów eksploatacyjnych).