Piąta generacja Lexusa LS debiutowała w 2017 roku.
Samochód jest dłuższy i niższy od swego poprzednika (długość całkowita to 5235 mm, wysokość - 1450 mm, a szerokość - 1900 mm). Samochód oparto na nowej globalnej platformie GA-L przeznaczonej dla modeli luksusowych. Jest to wydłużona wersja płyty zastosowanej w coupe LC 500.
Platforma GA-L jest najsztywniejsza w historii marki, stanowiąc solidną podstawę dla uzyskania doskonałych parametrów w zakresie sprawności prowadzenia, płynności jazdy i wyciszenia kabiny. Wynoszący 3125 mm rozstaw osi jest o 35 mm większy niż w wydłużonej wersji dotychczasowego LS.
Do budowy nowego LS zastosowane zostały między innymi blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości i stopy aluminium, co pozwoliło zmniejszyć jego masę o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika.
Piąta generacja Lexusa LS jest pierwszą, w której nie ma silnika V8. W zamian w samochodzie zastosowano skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, przy którego tworzeniu wykorzystano rozwiązania z doświadczeń Toyoty w Formule 1.
W nowym LS została zastosowana, po raz pierwszy w luksusowym sedanie, 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, wcześniej debiutująca w LC 500. Jest to tradycyjna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania porównywalnych z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych.
Samochód otrzymał pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, a także zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa z pierwszą na świecie intuicyjną detekcją pieszych sprzężoną z aktywnym reagowaniem układu kierowniczego.