Lexus LX III to samochód zbudowany na płycie podłogowej Toyoty oznaczonej J200, tej samej, na której budowany jest Land Cruiser V8. Oba modele są bliźniacze, oba debiutowały w 2007 roku.
Auto cechuje bogate wyposażenie - czy to opcjonalne czy standardowe. Od debiutu rynkowego auto było dostępne z bezkluczykowym systeme dostępu i uruchamiania silnika, 10 poduszkami powietrznymi, 4-strefową klimatyzacją, systeme pełzania (do poruszania się w terenie z niewielką prędkością), skórzanymi fotelami czy kamerą cofania.
Pierwszy niewielki listing LX-a został przeprowadzany w 2010 roku, wprowadzono wówczas nowy zderzaki. Więcej zmiam pojawiło się w 2012 roku (nowa osłona chłodnicy, czy nowe światła), wówczas zwiększono również poziom wyposażenia (część opcji stała się standardem).
Kolejną modernizację przeprowadzono w 2015 roku, zmiany były jednak kosmetyczne.