Lexus NX to kompaktowy SUV, który debiutował na salonie w Pekinie wiosną 2014 roku. W polskich salonach auto pojawiło się jesienią tego samego roku.
I generacja została poddana liftingowi w 2017 roku. Zmiany stylistyczne, jakim poddano samochód, były wówczas niewielkie. Samochód otrzymał odrobinę zmodyfikowane światła i nowy zderzak z przodu. Z tyłu również zmieniono kształt świateł zespolonych (są teraz nieco wydłużone).
W wnętrzu 7-calowy ekran systemu infotainment zastąpiono większym, 10,3-calowym. W standardowym wyposażeniu pojawił się pakiet Lexus Safety System + obejmujący adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania, asystenta pasa ruchu i automatyczne światła drogowe.
Zarówno przed, jak po liftingu Lexus NX był dostępny jako hybryda (300h) o mocy 197 KM (komponent spalinowy stanowi czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2.5 l) oraz z doładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2.0 i mocy 238 KM.
Lexus NX I generacji przetrwał w produkcji do 2021 roku, gdy debiutowało drugie wcielenie tego modelu. Stylistycznie samochód mocno nawiązywał do poprzednika, chociaż 95 proc. jest nowych. II generacja NX-a jest o 2 cm dłuższa, o 2 cm szersza i o 0,5 cm wyższa od poprzednika. Nieco bardziej, bo o 3 cm zwiększono rozstaw osi.
Dużo zmian zaszło w wnętrzu NX-a. Zniknęły dotykowe płytk i joystickami a pojawił się klasyczny ekran systemu infotainment, który ma standardowo 9,8, a opcjonalnie - aż 14 cali.
W Europie II generacja Lexus NX dostępna jest jako hybryda (350h) o mocy 242 KM oraz hybryda plug-in (450h+) o mocy 306 KM. Klasycznych silników spalinowych brak.