Lexus RX to najchętniej kupowany model tej japońskiej marki - w sumie z salonów wyjechało 2,1 mln samochodów trzech generacji, co oznacza, że RX stanowił 30 proc. sprzedaży marki.
Ten sukces ma kontynuować IV generacja, która debiutowała w 2015 roku. Samochód mierzy 4,89 m długości, 1,89 m szerokości i 1,69 m wysokości. W stosunku do poprzednika nowy model jest więc o aż 11 cm dłuższy i o 1 cm szerszy. Zauważalnie, bo o 5 cm wzrósł rozstaw osi (wynosi 279 cm), co przekłada się na ilość miejsca na tylnej kanapie.
Większe wymiary nie są przypadkowe - Lexus RX musiał zrobić miejsce dla pozycjonowanego poniżej modelu NX.
Przednia część ma całkowicie nowe wzornictwo, podkreślone przez kratę wlotu powietrza w kształcie wrzeciona z chromowaną otoczką oraz potrójne reflektory diodowe w kształcie litery L
Wnętrze samochodu, jak na Lexusa przystało, wykonano z najlepszych materiałów - skóry i naturalnego drewna. Wyposażenie może być bardzo bogate. Standardem jest ekran o średnicy 12,3 cala umieszczony na środku podszybia, opcją - przeznaczone dla pasażerów, montowane na zagłówkach przednich foteli tablety o średnicy 11,6. Również opcjonalne wyposażenie stanowi nowa generacja systemu HUD, który wyświetla ważne informacje wprost na szybie przed oczami kierowcy oraz aktywne adaptacyjne zawieszenie.
Nowością w gamie jest usportowiona wersja F Sport.