SC to pierwsze auto Lexusa o sportowym usposobieniu. Duże (długość 4,8 m) coupe zbudowano zgodnie z klasycznymi zasadami - umieszczony wzdłużnie z przodu silnik napędzał koła tylne. Klienci mieli do wyboru wyłącznie benzynowe jednostki napędowe: 3,0 l V6 o mocy 228 KM lub 4,0 litrowe V8 rozwijające 253 KM. W zależności od odmiany w układzie przeniesienia napędu stosowano wyłącznie automatyczne skrzynie biegów o czterech lub pięciu przełożeniach. Auto praktycznie nie było sprzedawane na rynkach Starego Kontynentu. Większość z nielicznych egzemplarzy, jakie spotkać można na polskich drogach to wynik prywatnego importu z USA. To z kolei sprawia, że utrzymanie auta nie należy do tanich. Na jakiekolwiek zamienniki oryginalnych części nie ma co liczyć. Na plus zaliczyć można jednak typową dla Lexusa niewielką awaryjność.
Druga generacja Lexusa SC zasłynęła głównie tym, że ekipa brytyjskiego magazynu motoryzacyjnego "Top Gear" uznała samochód za najgorsze auto w historii motoryzacji (model wyprzedził m.in Poloneza). Ta niezbyt pochlebna rekomendacja jest jednak całkowicie nieuzasadniona - samochód oferuje znakomite osiągi i pochwalić się może dużą niezawodnością. Model SC był pierwszym autem Lexusa, które wyposażone zostało w metalowy, składany automatycznie dach. Samochód oferowany był wyłącznie jako dwudrzwiowe coupe-cabrio napędzane benzynowym silnikiem V8 o pojemności 4,3 l. Wbrew opiniom prowadzących Top Gear auto cieszy się świetną opinią. Narzekania dotyczą jedynie nieco zbyt miękkiego zawieszenia, które kłóci się odrobinę z wizerunkiem pojazdu sportowego. W Polsce trudno jednak traktować to w kategoriach wady. Niestety SC nie jest pojazdem tanim w zakupie i serwisowaniu. Wszystkie egzemplarze na polskim rynku pochodzą z prywatnego importu, wiele części zamiennych dostępnych jest jedynie w ASO. Przed zakupem dokładnie sprawdźmy stan karoserii - wiele aut trafiło do nas z USA gdzie nie kwalifikowały się już do napraw po tzw. "szkodach całkowitych".