Maserati Levante to pierwszy SUV w historii tego włoskiego producenta. Samochod debiutował na salonie genewskim na początku 2016 roku.
Levante oparto o zmodyfikowaną płytę podłogową używaną już w innych modelach Maserati. Włosi podkreślają nie tylko dobre prowadzenie (rozkład mas to idealne, godne aut sportowych, 50:50!), ale również dopracowanie aerodynamiczne. Mimo wysokiej sylwetki współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,31
Standardowym wyposażeniem jest system napędu wszystkich kół, który u Włochów nosi nazwę Q4. Auto jest standardowo wyposażone w pneumatyczne zawieszenie oraz dostępne będzie w dwóch wersjach wyposażeniowych - Sport i Luxury.
Maserati Levante ma niemal równe 5 metrów długości, wysokość to 168 cm, a szerokość - 197 cm. Rozstaw osi minimalnie przekracza 3 metry.
Niezależnie od źródła mocy, moment obrotowy trafia na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni automatycznej produkcji ZF. Przekładnia może pracować w czterech trybach: Normal, Ice, Sport i Off-road, przy czym tryb wpływa również na pracę silnika, zawieszenia i elektronicznych systemów wspomagających.