chceauto.pl
x

Mazda CX-5 2014

Oceny użytkowników3.8462/5. Głosy: 13
Ocena: 3.85/5
Głosy: 13.

Dostępne silniki

benzyna

2.0 SKYACTIV-G

diesel

2.2 SKYACTIV-D

I (2012-2017)

Początkowo Mazda CX-5 pierwszej generacji oferowana była z silnikiem benzynowym o pojemności dwóch litrów i mocy 165 KM wykonanym w technologii nazwanej przez Mazdę SkyActiv-G. Jego cechą charakterystyczną jest bardzo wysoki jak na jednostkę benzynową stopień kompresji, wynoszący 14:1. Według konstruktorów ma to zapewnić wysoką moc przy niskim zużyciu paliwa.

Zgodnie z danymi technicznymi silnik dysponuje mocą 165 KM i momentem 210 Nm. Nieco słabsze będą silniki montowane w samochodach czteronapędowych (160 KM i 208 Nm). W późniejszym czasie oferta została poszerzona o jednostkę wysokoprężną SkyActiv-D (2.2 l i dwie wersje mocy 150 i 175 KM).

Nadwozie Mazdy CX-5 wykonano z wysokowytrzymałej stali, co oznacza, że jej grubość mogła być mniejsza, a to z kolei oznacza obniżenie masy. Na całym nadwoziu zysk wynosi około 100 kg.

Warto zwrócić uwagę na potężny, jak na kompaktowy samochód (rozstaw osi to 270 cm) bagażnik, którego pojemność wynosi 500 litrów.

Mazda CX-5 jest oferowana w kilku wersjach wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Klienci mają do wyboru model z napędem na jedną oś lub 4x4, ze skrzynią manualną lub automatyczną.

W zależności od wersji, wyposażenie może być bardzo bogate i obejmować układ automatycznego hamowania (SCBS), który pomaga uniknąć lub zminimalizować konsekwencje kolizji przy prędkościach poniżej 30 km/h, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW), układ monitorowania tyłu pojazdu (RVM), ostrzegający przed pojazdami jadącymi z tyłu i znajdującymi się w martwym punkcie lusterek oraz system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania.

Lifting

Jesienią 2014 roku na salonie w Los Angeles zadebiutowała wersja po liftingu Mazdy CX-5. Samochód otrzymał przemodelowany pas przedni, pojawiła się nowa osłona chłodnicy, zderzak oraz reflektory typu LED. Całość zmian uzupełniły nowe wzory felg oraz kolory nadwozia.

Drobne zmiany znajdziemy również we wnętrzu. Mocno zmieniono np. układ wskaźników za kierownicą oraz konsoli środkowej. Nowością jest elektryczny hamulec postojowy oraz system MZD Connect, który umożliwia m.in. połączenie ze smartfonem i internetem. Sercem układu jest nowy ekran dotykowy o średnicy 7 cali.

Używana Mazda CX-5

Mazda CX-5 wśród użytkowników cieszy się dobrą opinią, o czym świadczy relatywnie nieduży spadek wartości. Na szczęście do przeszłości należą problemy z rdzą, które mocno nadszarpnęły wizerunek marki. Dziś korozja na CX-5 świadczy raczej o niechlujnie wykonanych naprawach powypadkowych.

Na korzyść Mazdy świadczy również fakt, że oferta samochodów używanych jest mocno ograniczona, a już ze świecą szukać samochodów z polskich salonów. Na rynku wtórnym dominują samochody z silnikami benzynowymi, diesli - ze względu na dużą pojemność (2.2 l) i wyższy próg akcyzy - jest niewiele.

Decydując się na auto z silnikiem benzynowym należy pamiętać o bezpośrednim wtrysku paliwa, co oznacza spore problemy z przeróbką na gaz. Co prawda istnieją już specjalne instalacje, ale po pierwsze są drogie, po drugie - zużywają nie tylko LPG, ale również benzynę, która wykorzystywana jest do chłodzenia wtryskiwaczy. To wszystko podważa ekonomiczny sens instalacji.

A ile benzyny zużywają benzynowe silniki SKyActiv? Można powiedzieć, że jak na pojemność 2.0 niedużo, ale na pewno nie tyle, ile obiecuje producent. W mieście należy liczyć się z wynikiem do 11 l/100 km, za to spokojna jazda w trasie pozwoli zejść nawet do 7 l/100 km. Diesel jest oczywiście oszczędniejszy, ale znacznie droższy w zakupie, ponadto może doświadczać problemów z filtrem cząstek stałych.

Mazda CX-5 generalnie należy do samochodów bezawaryjnych, co jest dobrą informacją szczególnie, że przeważnie brak jest tanich zamienników i zdani jesteśmy na drogie, oryginalne części zamienne.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS